SEO copywriter

SEO copywriter – kto to jest i co robi?

Co robi SEO copywriter? Zajmuje się pisaniem tekstów na strony internetowe, głównie pozycjonujących. Ze wszystkich dziedzin copywritingu ta jest zdecydowania najpopularniejsza i może stanowić idealny punkt zaczepienia dla osób pragnących rozpocząć przygodę z branżą. Jeżeli masz sporo wolnego czasu i uważasz, że poradzisz sobie jako SEO copywriter, nic nie stoi na przeszkodzie przed spróbowaniem swoich sił!

Garściami pochłaniasz książki w tradycyjnej formie bądź audiobooki? Studiujesz kilka kierunków równocześnie i z łatwością przyswajasz nowe informacje, a przy tym lubisz pisać? Jeśli należysz do osób ciekawych świata i chłoniesz wiedzę niczym gąbką, może Ci to ułatwić sprawne pisanie tekstów na strony internetowe. Znajomość języków obcych czy specjalistyczna wiedza również mogą okazać się mocnym atutem w zawodzie SEO copywritera. Tworząc opisy kategorii czy produktów lub treści do katalogów, należy skupić się przede wszystkim na jak najskuteczniejszym zaprezentowaniu oferty i optymalizację pod kątem pozycjonowania.

Co robi i czym się zajmuje copywriter SEO?

Google wykorzystuje przeszło 200 czynników rankingowych, które chcąc nie chcąc, determinują wyniki wyszukiwania. Wprowadzenie działań SEO copywriterskich na odpowiednio wysoki poziom umożliwia zaoszczędzenie na innego typu wydatkach związanych z promocją i wspomaga efekty pozycjonowania stron WWW.

Klienci poszukujący konkretnego produktu lub usługi wpisują w oknie wyszukiwarki podobne zapytania. Optymalizacja SEO treści pod odgórnie ustalone hasła wymaga od SEO copywritera cierpliwości i skupienia. Słowa klucze powinny być użyte w odpowiedniej ilości i umieszczone we właściwych miejscach. Należy trzymać się wskazanej przez klienta liczby znaków oraz stosować akapity i odnośniki wedle ewentualnych zaleceń, a także trzymać się ustalonej przez zleceniodawcę formy.

Aby współpraca pomiędzy osobą tworzącą treści a specjalistą, który zajmuje się pozycjonowaniem, przebiegała pomyślnie, SEO copywriter powinien znać podstawowe wymagania wyszukiwarek internetowych. Treści publikowane na strona powinny trafiać do użytkowników, którzy ich poszukują i są zainteresowani poruszaną w nich tematyką. Jako SEO copywriter musisz rozumieć, do jakiego odbiorcy kierowany jest dany przekaz.

Jak pracuje SEO copywriter?

Nie ma znaczenia o jaki temat chodzi – każdy tekst powinien być przejrzysty i skupiać się na danym zagadnieniu. Nie może zawierać zbędnych informacji, a najważniejsze frazy trzeba umieszczać w sposób naturalny, tak aby nie przytłaczały odbiorcy i nie wzbudzały podejrzeń, że umieszczono je w sposób sztuczny. Właściwe odmiany słów kluczowych oraz korzystanie z bogatego słownictwa i specjalistycznych terminów sprawią, że Twój tekst nie będzie wyglądał jak stworzony naprędce przez sztuczną inteligencję.

Nagłówki są w pracy SEO copywritera czymś niesłychanie istotnym. Ich umiejętne konstruowanie i stosowanie potrafi mieć w perspektywie czasu pozytywny wpływ na popularność strony. W tej kwestii dużo zależy od samego zleceniodawcy i  musisz pamiętać, aby zawsze stosować się do zasad przedstawionych przez zainteresowaną stronę. Należy ponadto zdawać sobie sprawę z tego, czym są i jak działają alternatywne opisy obrazków (tzw. ALT-y) oraz meta opisy, które również wpływają na pozycjonowanie strony internetowej. Jeśli chodzi o miejsce pracy, może nim być agencja copywritingu, sklep internetowy czy własny dom.

SEO copywriting jako element pozycjonowania

Zapomnij o metodzie „kopiuj, wklej”. Wszystkie treści, nawet najprostsze opisy produktów w sklepie internetowym powinny być przygotowane w profesjonalny sposób. Czasy. w których wystarczyły dwa, trzy zdania pokrótce opisujące charakterystykę produktu, dawno minęły i dziś nawet podstawowe artykuły wymagają unikatowych opisów. Fakt, że wyszukiwarka Google jest bezustannie udoskonalana, powoduje, że SEO copywriter również powinien być stale na bieżąco. To zawód, w którym niewątpliwie przydaje się bogata wiedza, szeroki zasób słów czy znajomość choćby podstawowych technik sprzedażowych.

Strona widoczna w organicznych wynikach Google to już od dawna jeden z ważnym elementów sprawnego prowadzenia biznesu. Jak zaznaczyliśmy we wstępie, SEO copywriting może być doskonałym wstępem dla osób, które w przyszłości chciałyby tworzyć innego rodzaju treści. To nie tylko pomysł na stałą pracę, lecz także na dodatkowe zajęcie dla studentów lub rodziców opiekujących się dziećmi w domu.

Wiedza związana z marketingiem może ułatwić Ci pisanie tekstów przemawiających do odbiorcy. Jeśli jednak nie masz pojęcia o temacie, z którym przyszło Ci się zmierzyć, to uprzednie zaznajomienie się z takim zagadnieniem powinno stanowić podstawę Twojej pracy jako SEO copywritera. Internet jest skarbnicą wiedzy, trzeba tylko umieć jej odpowiednio szukać.

Planujesz wejść do świata SEO copywritingu?

W internecie znajdziesz obecnie całą masę blogów oraz kursów które mogą wprowadzić Cię w tajniki tego zajęcia. Najpierw odpowiedz sobie na pytanie: „czy lubię pisać?”. I jeśli faktycznie daje Ci to satysfakcję, może warto spróbować swoich sił w branży?

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *